Moto:,, Imaginaţia este mai
importantă decât cunoaşterea.Cunoaşterea este limitată. Imaginaţia face ocolul lumii.” A. Einstein
Utilizarea mediilor virtuale în şcoala românească
Tehnologia
informaţiei şi comunicării poate să schimbe în zilele noastre, procesul de
predare /învăţare în şcoala românească. Mediul virtual de învăţare se bazează
pe un set
de instrumente de predare /învăţare care ajută la dobândirea
experienţei de învăţare a elevilor prin utilizarea TIC.
În multe
şcoli din UE învăţarea cu ajutorul mediilor virtuale este în plină ascensiune,
de aceea forurile Comunităţii Europene alocă importante fonduri pentru evo-
luţia acestui proces educaţional cu ajutorul TIC.
În ţara
noastră putem vorbi de pionierat în implementarea TIC în mediul şcolar, suntem
încă la început de drum, cu destule puncte slabe, cum ar fi: lipsa curentului
în şcoli izolate, lipsa calculatoarelor
sau a reţelei de Internet, etc.
Noile
tehnologii aplicate în educaţie la
nivel general se bazează pe câteva direcţii de cercetare:
,,-medii de învăţare virtuale şi clase virtuale
-folosirea Internetului în şcoli, (clase electronice
statice, clase electronice mobile)
-învăţământ deschis la distanţă bazat pe
<<hiperwave>>
-<<sisteme hypermedia structurate>> bazate pe
hyperlinks, destinate realizării de ferestre şi căutări ierarhice pentru
asistarea documentelor multilingve
-identificării utilizatorului şi controlului accesului
-integrării sistemelor existente de informare pe Internet
-generarea automată şi consistenta a documentelor,etc.
-interviuri virtuale pentru evaluarea cunoştinţelor
(tele-conferinţe, e-mail), destinate asistării învăţământului preuniversitar şi
instruirea pentru noile job-uri
-sisteme tutoriale inteligente
-agenţi inteligenţi
-modele de învăţare la distanţă,etc”
(cf. Moise, Maria,Popoviciu, N.,,Noi
medii de învăţare virtuale bazate pe
metodele şi tehnicile multimedia, telematica, instrumentele internet-ului şi
metode pedagogice de tip ,,Problem based learning”, Facultatea Management
AISEDA, Academia Militară Tehnică, Bucureşti)
La noi în ţară nu există deocamdată un sistem
experimental complex, care să conţină metode şi tehnici şi instrumente
necesare învăţării la distanţă prin
intermediul reţelei Internet. Introducerea în şcoala românească a tehnologiilor
informaţionale ajută la creşterea eficienţei activităţilor de învăţare, dar şi
la dezvoltarea competenţelor de comunicare
şi studiu individual.
Atât elevii
cât şi profesorii trebuie să aibă competenţe tehnice de utilizare a
calculatorului, a programelor cu ajutorul cărora se pot realiza diverse
materiale didactice:
-documente Word, filme educaţionale Windows Movie Maker,
prezentări Power Point. Şi pentru toţi, partenerii procesului de educaţie,
profesori şi elevi, susţinerea lecţiilor/partici-
parea la ele prin
metode didactice moderne, cum ar fi instruirea asistată de calculator sunt
apreciate ca foarte interesante de ambele părţi. Acesta metodă motivează şi pe
unii şi pe ceilalţi să se perfecţioneze, să dobândească abilităţi şi competenţe necesare dezvoltării personale şi
profesionale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu